Незважаючи на створення нових інститутів, антикорупційні реформи поки не принесли конкретних результатів і продовжують стикатися з серйозною протидією. Хоча розслідування корупції було посилено створенням Національного антикорупційного бюро (NABU) і Спеціальної антикорупційної прокуратури (SAPO), жоден високопоставлений державний чиновник не був звинувачений в корупції. Це може бути пояснено значною слабкістю судової системи, яка все ще сприймається суспільством як корумпована.
Крім того, протидія корупції знаходиться під сильним тиском з боку правоохоронних органів. Спроби NABU підірвати свою незалежність ростуть, і довіру до SAPO було підірвано недавніми санкціями, в тому числі дисциплінарними санкціями проти його лідера. Більш детальну інформацію про це можна знайти тут: https://sale.ueex.com.ua/filter/bankrupts-property.
Ухвалення законодавчої бази, нещодавно уповноважує Вищий антикорупційний суд (ваш), є довгоочікуваним кроком вперед
Після прийняття Закону про КХЗ влітку 2018 року влада працюють над тим, щоб суд почав функціонувати до кінця червня 2019 року. З цією метою проводиться відбір антикорупційних суддів, який повинен бути завершений до кінця квітня 2019 роки (структурні критерії), і важливо, щоб судді були обрані для забезпечення довіри і престижу судової влади.
Подальше зміцнення престижу і незалежності НАБУ, в тому числі завершення незалежного зовнішнього аудиту відповідно до закону до кінця липня 2019 роки; надання йому / їй можливості слухати незалежно від телефонних розмов; і гарантує виняткову юрисдикцію у випадках корупції на високому рівні. Інформацію для отримання додаткової інформації: sale.ueex.com.ua.
Для консолідації та поглиблення антикорупційних зусиль необхідно оголосити активи і основні додаткові дії, пов’язані з ПІД / ФТ
Щоб розкрити потенціал системи декларування активів, владі слід направити моніторинг відповідності старшим керівникам. Цьому може сприяти делегування відповідальності в НАБУ за перевірку активних декларацій осіб, які перебувають під юрисдикцією НАБУ.
Оскільки оцінка по ПІД / ФТ в Україні, випущена Moneyval раніше в цьому році, була завершена, вона забезпечує хорошу основу для подальшого використання заходів ПІД / ФТ для боротьби з корупцією і відмивання доходів від корупції. Необхідно розробити правову базу для запобігання зловживань з боку корумпованих чиновників в фінансових установах та встановити суворий контроль за застосуванням обмежувальних санкцій за недотримання вимог банків. У зв’язку з цим рішення ЦБА про поширення інформації про санкції в сфері ПІД / ФТ щодо окремих банків на початку цього року стало кроком вперед.